What really grinds my gears

Kategóriák

Utolsó kommentek

• zdyzs: @Akvyr: Elfogadom, hogy Neked nem tetszett Bangkok (nem Thaiföld, mert ott ha jól értem Ayutthayán... (2014.08.20. 15:09) Bangkok #2
  • Akvyr: @retrovírus: Tényleg nem jött át az iróia, mert szerintem szép fotók. Persze ez felveti a kérdést,... (2014.08.19. 15:08) Angkor
  • : Bocs, kicsit ironikusnak szántam, de nem ment át. Arra gondoltam, hogy nem valami tehetséges fotós... (2014.08.19. 15:00) Angkor
  • Akvyr: @zdyzs: Oké, akkor te abba a hárommillióba tartozol akinek tetszik Thaiföld, én pedig nem. Ennyi o... (2014.08.19. 14:59) Bangkok #2
  • zdyzs: @Akvyr: Annyira nem, hogy szerintem abszolút nincs igazad. Indonéziáról nem tudok nyilatkozni, de ... (2014.08.19. 14:47) Bangkok #2
  • Utolsó 20

Emei Shan

2014.07.20. - Akvyr Szólj hozzá!

Főhadiszállásunk három napig Emeishan város volt, legfőbb nevezetessége Emei Shan szent hegy, tele buddhista kolostorokkal, majmokkal és bambuszokkal.

1kicsi.JPGA szállodánk 500 méter magasan volt, a csúcs pedig 3077 méter. Sokan több napos zarándokúttal, kolostorokban megpihenve jutnak fel a szent Arany Csúcsra, azonban nekünk időhiány miatt meg sem fordult a fejünkben, hogy az aljától felgyalogoljunk. Első nap ebédidőben érkeztünk meg, ezért egy komolyabb mászás biztosan nem fért volna bele, csak a hegy lábánál elhelyezkedő kolostorokat és szentélyeket jártuk körbe. Ezek szokásos elrendezésűek, kivéve, hogy egy hegyoldalba épültek, ezért a különböző pavilonok és tornyok között meredek lépcsősor vezet. Sok az aranyozott buddha, meg mindenféle buddhista jelkép, bár szerzetest csak elvétve látni, és a füstölőket is inkább csak a turisták gyújtogatják, hogy egy kicsit átvegyék a hely szellemiségét, meg ne csak bámuljanak ki a fejükből.

Egyébként a hegy alsó részének elég bazári jellege van, mindenki az itt sétálgatókon szeretne meggazdagodni, ezért gyökereket, gombákat, műanyag gagyikat, jóslást, uborkát (!), paradicsomot (!!) és bambuszbotokat árulnak. A bambuszbot-biznisz elég jól megy, minden második embernél van, két yüan (70 ft) darabja, mondjuk elszórva is látni őket, illetve ezrével nőnek a bambuszok karnyújtásnyira az erdőben, szóval nem lehet túl nagy a kitermelés önköltségi ára. Sokan egyébként nem is támasznak, hanem a majmok elleni védekező fegyver gyanánt hordják maguknál. Emei Shan híres vámszedői ugyanis a majmok. Mi első nap egy rossz kanyar miatt elkerültük a majmokkal borított erdőrészt, ezért csak távolabbról hallottuk őket, de másnap a csúcs felé baktatva láttunk legalább húszat, ahogy a kínai turistákat abajgatják és vica versa. Nagyon látványos, ahogy a ködből előbukkanva a fákon és lógó izéken pörögnek, de egyébként csöppet sem aranyos vagy romantikus ahogy gépiesen támadják le a kajával rendelkező turistákat. Fotó erejéig azért én is megkínáltam egy kisebb jószágot, mert mégis.

2kicsi.JPGMint írtam, a csúcs elérése több napos zarándokút, ezért mi másnap ameddig tudtunk, rövidítettünk. A busz nagy nehezen felkapaszkodik valameddig a szerpentinen, aztán nincs mese, menni kell, illetve egy rövid szakaszon jó borsos áron lehet felvonózni is. Ahogy az Kínában megszokott, itt is ki van építve minden lépcsőkkel (legalábbis egy húsz kilométeres szakaszon) viszont ami engem meglepetésként ért, hogy fizetni kellett egy hegyért (tehát a kínaiak a majmok mellett a hegy szintén legendás vámszedői), de cserébe nagy rend és tisztaság van. Az Arany hegycsúcsra (Golden Summit) érve hirtelen eloszlott az addig mindent átható, látótávolságot öt méterre limitáló köd, és leesett az állunk a hatalmas, csillogó arany tízméteres elefántokból és összenőtt buddhákból álló szobor látványától a csúcson. Nem tudom, hogy ez mit jelképez, de a Buddhizmusban járatosaknak ez biztosan nagyon izgalmas. A szobor mellett van az Arany templom, amit állítólag nem rég építettek, és az „igazi” régi aranytemplom most fehérre festett szuvenír boltként tengődik a sarokban. Ez teljesen beleillik az eddigi kínai tapasztalataim közé, mert mindent szeretnek lebontani és újraépíteni, kibővíteni, és nem is értik nekünk mi ezzel a problémánk. Ilyen a kínai néplélek, ha valami új és nagyobb, akkor jöhet, hiába van műanyagból vagy éppen alumíniumból. Egyébként éppen alapozzák a harmadik épület helyét is a hegytetőn, gondolom oda is valami tradicionális buddhista dolog készül. Öt perccel az érkezésünk után egyébként a csúcson is mindent beborított a szitáló, sűrű köd (vagy felhő?), tulajdonképpen szerencsénk volt, hogy nem később érkeztünk, mert utána órákig nem lehetett semmit látni. A legendás kilátásból sajnos nekünk ezért nem sok jutott, sikertelenül meresztgettük a szemünket a tejfehér felhőkbe, melyek rendületlenül úsztak felfelé hegy túloldalán. Egy szomszédos csúcsot (A 3099 méteren fekvő Wanfo Si-t, a Tízezer Buddha Templomát) pillanatokra el lehetett kapni, de ez sovány vigasz volt. Egyébként ide át lehet fogaskerekűzni, amit elvileg ökológiai okokkal magyaráznak: a kiépített 20 km lépcsősor, 3 felvonó, hegy kétharmadáig autóút, stb. nem gáz, de a turisták ne sétálhassanak a hegygerincen további 1 kilométert, mert az borzalmas kárt okoz, helyette vonatozzanak ugyanitt pénzért. Egyébként ha ide egyszer visszajövök, akkor az biztosan nem nyáron lesz, mert állítólag melegben mindig csak a baj van a felhőkkel. Szintén nagy élmény lenne egy buddhista kolostorban aludni, és megnézni a napfelkeltét mielőtt az első turisták reggel nyolc körül megérkeznek. Érdekes statisztika: a két nap alatt a hegyen összesen három fehérembert láttam.

Haraptunk valamit, aztán megkezdtük a lépcsőzést lefelé. A lépcsők csúsztak a ködös nyálkától, ráadásul az EU szabványok helyett a hegyoldalt követték, ezért elég fárasztó volt rajtuk haladni. Meg is beszéltük, hogy elég volt mára, nem kalandozunk el semerre a hegyen, hanem szépen lemegyünk busszal. Lefelé a sofőrt a szerpentinen nem korlátozta a busz gyenge motorja, ezért mindent meg is tett, hogy a lehető legtöbb embernek kelljen hánynia, de végül nem járt sikerrel. A gyomrunkat inkább a szecsuáni kaja kezdte ki, de az is igaz, hogy ilyen finomakat nem ettünk Shanghai környékén. Folyt köv!

Címkék: utazás Kína

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.